Pápai Missziós Művek Pontifical Mission Societies

Hírek: A Pápai Missziós Művek missziós gyermekei idén is lehetőséget kaptak a csíksomlyói zarándoklaton való részvételre.Vissza a listához

2017. szeptember 19.

A Boldogasszony zarándokvonattal idén június 1-én tizenegy hódmezővásárhelyi missziós gyermek indult el négy felnőtt kíséretében. A vonaton a lelki vezetők Székely János, a Szombathelyi egyházmegye püspöke; Felföldi László, püspöki helynök-plébános; Burbela Gergely SVD, verbita tartományfőnök és Timár Sándor Asztrik, ferences szerzetes atyák voltak.

Szolnokon szálltunk fel a vonatra. Az első megálló Nagyvárad volt, ahol a magyar zarándokok nevében Székely János püspök atya megkoszorúzta Szent László szobrát. A gyönyörű székesegyházban Böcskei László helyi megyéspüspök szentmisét mutatott be. A vonattól és vissza is ünnepi menetben vonultunk.

Tovább folytatva utunkat, a gyermekek számára is maradandó élmény volt a vonat kolozsvári fogadtatása. Mile Lajos kolozsvári főkonzul és Kovács Sándor főesperes-plébános mondott ünnepi köszöntőt. Az állomáson rövid ünnepséget tartottak. Késő este érkeztünk Gyergyószentmiklósra. Amíg világos volt, az alföldi gyerekek élvezték a gyönyörűséges tájat, a hegyeket. A vacsora után a kollégiumi szállásunkra vittek minket.

Utunk második napján Gyimesbükkre indultunk. Útközben Gyimesfelsőlokon is fogadták vonatunkat, és felszálltak az itteni Árpád-házi Szent Erzsébet Római Katolikus Teológiai Líceum diákjai. Vonatrádión keresztül történt a bemutatkozás.

Gyimesbükkön gyalogos énekes körmenet indult az ezeréves határhoz és a Nagyboldogasszony tiszteletére szentelt Kontumáci kápolnához. Ott Tamás József gyulafehérvári segédpüspök által celebrált szentmisén vettünk részt. Ezután a hajdani Magyar Királyi Államvasutak legkeletibb, 30. számú vasúti őrházát, és a Rákóczi vár romjait kerestük fel. Láttunk szép népi öltözeteket, és a gyimesbükki keresztalját, akik ekkor kezdték meg kétnapos gyalogos zarándokútjukat a Csíksomlyóra.

A harmadik napon indultunk Csíkszeredába. Díszes fogadtatás várt minket az állomáson, majd hosszú fáradságos felvonulás következett a somlyói kegytemplomhoz és zarándokutunk fénypontjához, az ünnepi szentmise helyszínére, a Hármashalom-oltárhoz. Az ünnepi szentmisét a romániai apostoli nuncius, Miguel Maury Buendia mutatta be, a szentbeszédet Veres András győri megyéspüspök tartotta. Elbűvölten néztük a soha nem látott hatalmas tömeget és a természet szépségét.

Az utolsó napon Gyergyószentmiklós főterén szabadtéri pünkösdi, püspöki szentmisén vettünk részt. Portik-Hegyi Kelemen főesperes-plébános köszöntött minket, majd a szentmise elején Csókay András idegsebész tanúságtételét hallgattuk. A szentmise végén Nagy Zoltán helyi polgármester köszöntött bennünket, majd Buda László, a zarándokvonat főszervezője mondott köszönetet a zarándoklat segítőinek és lelkivezetőinek. Felszálltunk a vonatra, és hosszú órák zakatolása és az élmények átgondolása, megbeszélése után, lelkileg újjászületve és teljesen feltöltődve érkeztünk haza.

A missziós gyermekek élménybeszámolói:

Nagyon tetszett a vonaton utazók kedvessége és megértése, a csodás tájak, ahol átszáguldott a szerelvény; az állomáson várakozó emberek szeretete; az imádság ereje. Kárai Kende

Izgalommal vártuk a hosszú vonat beérkezését az állomásra, ahol felszállás után nagy szeretettel fogadtak minket. Külön öröm volt, hogy a magyar határig a Szent Márton nevű Traxx villanymozdony húzott bennünket. Az állomásokon az ismeretlen emberek meleg fogadtatása felejthetetlen élmény. Nagyon hosszú út volt, kissé fárasztó, de szép tájakon haladtunk keresztül. A gyergyószentmiklósi kollégiumi szállást nagyon élveztük. Újdonság volt számunkra a missziós menetelés és a közös éneklés. A legszebb élményünk természetesen a csíksomlyói szentmise volt, ennyi emberrel még sosem ünnepeltünk együtt. Új ismeretségekre is szert tettünk a vonatkirándulások alatt. Sok szép fényképet készítettünk, itthon örömmel mutattuk be a családnak.
Hegedűs László és Hegedűs Zsombor

Szerintem nagyon jó volt a zarándokút. Szerencse hogy fenn a Csíksomlyón, a nagy tömegben nem vesztem el. A 14 km-es séta nagyon hosszú volt. Nekem legjobban Gyimesbükk tetszett, az őrház és a Rákóczi-vár. . A vonaton kb. 1100 ember utazott, volt gyóntatás, vonatrádió, és kaptunk énekeskönyvet. Nagyon meleg volt. Annyira hosszú volt a vonat, hogy negyede fért be a pályaudvarokra. Ajándékokat kaptunk és mi is adtunk, amikor a helyiek kijöttek a vonathoz. Sokáig tartott az út, de amikor hazamentünk, már nem tűnt annyira hosszú időnek.
Bednárik Réka

Erdély nagyon szép, a hegyek és még sok minden más. Nekem Gyimesbükk nagyon tetszett, csak meglepett a hosszú séta. A Rákóczi-vár romja érdekes volt. Csíksomlyón nagyon meleg volt, a nagy tömegben épp hogy csak fel tudtunk állni a szentmisén. Az ételek finomak voltak. Köszönjük szépen ezt az élményt!
Bednárik Kincső

Nagyon örültem, hogy végre ott lehettem, egy életre nagy élményt nyújtott! Az ételek nagyon finomak voltak. A táj egyszerűen csodás volt! A fizikai megpróbáltatások során megtapasztaltam, hogy milyen lehetett régen autó nélkül. A zarándoklat örök nagy emlék maradt, sose fogom elfelejteni!
Bednárik Borka

Köszönjük a Pápai Missziós Művek támogatását, hogy lehetővé tették a kis vásárhelyi csapatnak, hogy átéljék az összetartozás ilyen fokú élményét a Boldogasszony Zarándokvonattal. Kiváló, hiánytalan szervezéssel találkoztunk egész utunk során, mindenkinek felejthetetlen élmény marad, mind az út, mind a gyimesbükki szentmise, és főleg a somlyói búcsú! A nyeregbe vonuló embertömeg látványa megható volt. Az út során a bevizezett zöld sapkák jó szolgálatot tettek a tűző napon. A helyiek szeretete is meglepő és megható volt, először Nagyváradon, majd Kolozsváron, és még a hazafelé úton is. Egyikünk egy néninek adta a piros-fehér-zöld zászlóját. Örülnénk, ha legközelebb még több missziós társunkkal együtt tudnánk eljutni ilyen szép tájakra, kedves magyar emberek és gyökereink megismerésére.